En l’última classe de COED, 2 de Desembre, vàrem fer la segona sessió de recitació de poesia. Primer de tot vam començar altre cop amb els exercicis de respiració i articulació que ja vaig comentar a l’última entrada sobre la recitació.
En aquesta sessió la tria del repertori va tornar a ser molt gratificant i ens vam quedar meravellades amb alguns poemes , com per exemple el de Tinc Alzehimer d’en Salvador Riera.
Més tard però la Rosa Soler va comentar que en aquesta sessió potser algunes persones havien anat amb masses presses i ho va volgué puntua perquè aquest fet no s’encomanés.
La Rosa Soler ens va dir que havíem de calmar els nervis i anar més a poc a poc, i que tot i que pensem que ja hi anem suficientment ho hem d’anar més per tal de que tot el que diem pugui arribar al nostre públic. La recitació de la nostre companya Elena Ibáñez va ser un molt bon exemple de control de nervis, i a més a més a mi em va encantar, aquest és de Maria Mercè Marçal i el podem trobar al seu llibre Bruixa de dol:
Bon dia, tristesa.
Vesteix-te de setí!
Pinta't al front
els núvols i la lluna
i anem al ball
que ja s'atansa l'hora!
Carnestoltes duu llàgrimes
Vesteix-te de setí!
Pinta't al front
els núvols i la lluna
i anem al ball
que ja s'atansa l'hora!
Carnestoltes duu llàgrimes
de colors a la galta.
I per últim vàrem mirar altre cop alguns dels blogs/dossiers d’aprenentatge i la Rosa Soler va tornar a insistir en què aprofundíssim sobre els temes treballats a classe i que estaria bé canviar el tipus de lletra en aquestes ampliacions per a diferenciar-les de la resta.
Aquí us deixo un petit recull que he trobat sobre com recitar un poema de forma correcta , si us interessa feu clic aquí
Després d’aquesta classe he pogut comprovar que no cal fer un gran treball de memorització de poemes molt llargs i enrevessats perquè és vegi bonic o molt treballat, sinó que qualsevol poema senzill i concís, si es fa de la manera adequada, pot esdevenir la cosa molt bella.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada