El divendres 7 d'Octubre a classe de COED vàrem parlar una mica sobre les conferències del Sr Ken Robinson, i durant la resta de la classe es va parlar sobre la competència lingüística . Les meves reflexions i apunts són aquests:
- Aprendre a parlar és una experiència social
- La competència comunicativa és " Allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants", és a dir, aconseguir el objectius que es planteja l'hora de comunicar-se i per això s'ha de tenir en compte el teu grup social, per tan les variants de situacions, destinataris, varietats geogràfiques i culturals. Podríem dir que la llengua és un coneixement pragmàtic.
- Hi han quatre tipus de coneixements i habilitats: lingüística/gramatical , sociolingüística, estratègica i la discursiva , aquestes dues últimes són vitals per a tenir èxit.
1• Competència lingüística/gramatical : Tracta sobre el codi lingüístic, sense el qual no ens entendríem, i s’ocupa de nivells com el fonològic, morfològic, sintàctic, lèxic i semàntic.
2• Competència sociolingüística : Fa referència a les regles socioculturals d'ús i s'ocupa de la situació dels participants , és a dir, del registre i la varietat. Del propòsit de la interacció, per tan, si és eficaç amb l'objectiu, per això és clau identificar abans el propòsit. I per últim s’ocupa de les normes i convencions de la interacció, que varien segons el grup social o situació.
3• Competència discursiva : Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent , és a dir, sense contradiccions, amb un fil conductor, un desenvolupament i que aquest contribueixi a la idea principal. També fa referència a la cohesió, és a dir, els connectors , enllaços, signes de puntuació, etc.
4• Competència estratègica : Fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal, per exemple per a compensar deficiències provocades per limitacions i insuficiències com quan et quedes en blanc, utilitzant per exemple la repetició de frases o donar voltes al tema, etc. Després treballar per afavorir l’efectivitat de la comunicació , per això hem és vital conèixer el públic i adreçar-nos a ell directament , utilitzant recursos com el humor o exemples, una bona combinació per intercalar entre els continguts cada dos-tres minuts per cridar l’atenció del públic. Com a conclusió podria dir que la competència estratègica és aprendre a parlar reflexivament, i això només és fa practicant.
Com a conclusió , crec que a l'escola les competències comunicatives com la lingüística/gramatical i la sociolingüística són les que s’aprenen o les que més s’aprenen, i no és treballen gens o res la competència discursiva i l’estratègica, competències vitals per saber parlar bé en públic i tenir èxit.
Aquí us deixo un diccionari de termes clau on s'explica la competència comunicativa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada