El dia 27 d'Octubre ha classe de GTIC havíem de portar tres documents llegits, tot i que només vàrem parlar sobre el llibre de “Educación y video” que és de lo últim que parlaré al llarg d’aquesta entrada.
Un dels documents tractava sobre les presentacions en l’educació, i aquestes són les meves idees clau:
-En els últims anys els docents s’han realitzat en els anomenats programes de presentacions
-A l’hora d’utilitzar aquests programes s’intenta desenvolupar:
· Capacitats de recerca, selecció, anàlisi i síntesi de la informació i transformar-la.
· Contribuir a donar la possibilitat de treballar de manera col·laborativa, tot i que sigui a distància utilitzant els mitjans digitals i d’aquesta manera recolzar l’aprenentatge individual i dels altres.
-Diferents programes :
· Power Point
· Power Point
· Impress
· Servei on-line GoogleDocs (tinc una entrada parlant només d’aquest)
· Servei on-line que permet publicar presentacions fetes amb PP, es tracta de Slide Share o Slideboom.
-Elements dels programes de presentació:
·diapositives-> eix central
·objectes -> textos, imatges, vídeos, etc.
·accions -> diferents instruccions que executem quan fem clic
·transicions -> efecte entre dues diapositives
·animacions -> efecte que s’estableix als objectes
-Com utilitzar les presentacions en educació? Tot depèn de la metodologia docent que s’utilitzi:
· Utilitzar les presentacions per transmetre d’una manera ordenada i clara la informació als alumnes
· Utilitzar les presentacions per motivar, interactuar, seduir, emocions , mostra, construir.
Després també ens havíem de llegir un document sobre Presentacions de Power Point, on primer se’ns exposa el problema del mal ús del Power Point en algunes aules, ja que per exemple de vegades es fa servir com l’objecte principal d’aprenentatge i no de suport com hauria de ser. Més tard ens parla dels avantatges i inconvenients de d’utilització d’aquest programa:
Les avantatges són que l’alumne no és perd perquè sempre té present una guia del que s’està dient, poden haver-hi imatges il·lustratives, permet crear esquemes per la millor comprensió, podem inserir tota mena d’elements multimèdia, és fàcil prendre apunts amb aquest suport i permet utilitzar una variada gamma de colors i formes ajudant a fer més clars els continguts.
Els inconvenients serien l’abundant informació en cada diapositiva, fer servir el PP per llegir-lo, utilització de colors i formes sense cap sentit d’utilitat, abús d’elements multimèdia, un mal sistema de projecció, masses efectes d’animació i transició, i el doble discurs.
I per últim ens dona algunes propostes d’ús creatiu i multimedial a l’hora de fer servir el programa Powe Point, aquest apartat ja el comentaré en una altre entrada ja que hem decidit que ho treballarem més.
Ara sí, us parlaré sobre que vàrem fer a l'última classe. A partir de la lectura del primer capítol del llibre “Vídeo y Educación” de Joan Ferrer vam confeccionar aquest cuadre:
Hemisferi esquerre | Hemisferi dret |
Controla la part dreta del cos | Controla la part esquerra del cos |
Treballa d’una forma més racional | Treballa d’una forma més sensorial |
Li correspon el desenvolupament lineal, lògic i racional del pensament, les operacions d’anàlisis i sintaxis, la percepció dels esquemes significatius i la disposició ordenada de les seqüències. (Funcions lligades al llenguatge i a l’abstracció) | Funcions com el reconeixement immediat dels rostres, la distinció i el record de les formes, discriminació d’acords musicals i reconstrucció mental de conjunts a partir dels seus fragments. (Funcions espacials no-verbals) |
Més sensibilitat per tot el que és visual. | Més sensibilitat per tot el que és acústic. |
És el dominant, intel·lectual i analític | És el secundari i del repòs. |
Llegir un text: anàlisi gramatical i lògic. Ens arriben idees, informació, continguts, conceptes... | Veure una imatge: operació sintètica. Ens arriben sensacions. |
Les meves conclusions són:
- A l’escola es treballa més la part esquerra, és a dir, aprendre a través textos, desenvolupament racional i lineal i demés, tot i que seria interessant fer-ho al revés, a través d'aspectes que trobem a la part dreta, ja que se'ns quedarien més apresses les coses, sota el meu punt de vista. Però també suposo que és una mica difícil fer-ho a través de la part dreta, a més a més com diu en Jordi tothom prefereix un metge que en sàpiga molt i hagi treballat molt la part intel·lectual i analítica, que no pas un metge sigui creatiu i es deixi emportar per les emocions.
- També hem parlat que cada generació veu la vida d'una manera segons com l'hagi viscuda i que per tan quan siguem mestres no hem d'imposar el nostre món als nens, un món que segurament amb l'avanç de les noves tecnologies no coneixeran.
- Avui dia el món està controlat per l’hemisferi dret, és a dir, coneixem a través de sensacions i emocions, com podem veure per exemple a molts mitjans de comunicació , com la televisió.
Per últim hem visionat dos vídeos molt diferents .
El primer era un vídeo que tractava sobre la història de Catalunya, era una narració d’informació acompanyada d’imatges i música de fons. Aquests vídeos són els anomenats vídeos lliçó , són apropiats per veure individualment i per prendre apunts i demés , però no hem d’enganyar-nos creient que amb el simple fet de veure’ls aprendrem alguna cosa.
El segon vídeo tractava d’una parella de llangardaixos on les imatges eren l’acció , no hi havia text i la música acompanyava la imatge i canviava abans que ho fes l’acció donant-nos a entendre el que passarà. Aquests vídeos son els anomenats motivadors i són els ideals per veure en grup.
Aquí us deixo dos exemples que he buscat d'aquest tipus de vídeos:
video lliço
video motivador
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada